Ford Escort Mk V (1990-1993) |
|
Ford Escort Mk V (1990-1993)W zupełnie nowej karoserii pojawiła się w 1990 roku kolejna generacja Escorta. Na początku produkcji montowano silniki 1.3, 1.4 oraz 1.6 (benzynowe) oraz 1.8 (diesel). Pomimo, że Escort był generalnie podstarzałą marką a nowa generacja modelu była bardzo oczekiwana, zarówno Escort jak i Orion zostały skrytykowane w prasie praktycznie pod każdym względem. Auto po prostu miało przeciętne osiągi w dużej ilości testów, natomiast porównywane ze starszymi rywalami czasami okazywało się nawet słabsze. Firma wydała miliard funtów na rozwój tego modelu, tymczasem auto i tak zostało skrytykowane jako niskobudżetowo wykończone, źle trzymające się drogi, bez najnowszych rozwiązań technicznych oraz z przestarzałymi silnikami. Generalnie mówiło się, że auto to było krokiem w tył w stosunku do jego poprzednika. Firma wyciągnęła wnioski i sprawy zaczęły się mieć lepiej zaledwie rok później. Już w 1991 pojawił się 'Zetec" 16v dający zupełnie nowe możliwości jeśli chodzi o osiągi. XR3i miał już dostępny motor 1.8. RS2000 nabrał 150 KM z silnikiem I4 2.0 ze Sierry. Escort wrócił na trasy, pojawiły się w nim takie udogodnienia jak wspomaganie kierownicy, elektrycznie opuszczane szyby, centralny zamek a nawet klimatyzacja. Auto było sprzedawane z 11 rodzajami silnika: 1.4 CFi CVH - 70 KM |