Modele / Silniki |
|
Modele / SilnikiFord Escort hatchback (trzydrzwiowy lub pięciodrzwiowy) - po raz pierwszy zjechał z taśmy w 1980 roku. Ford zdecydował się wówczas na przeniesienie napędu z tył na przód, co stanowiło niewątpliwie rewolucyjną zmianę. Trzecią generację fabryka zaprezentowała dokładnie we wrześniu tegoż roku, a auto zostało samochodem roku 1981. Ideą firmy było nawiązanie rywalizacji z VW Golfem dzięki różnym nowościom. Ford Orion - po raz pierwszy został wyprodukowany w 1983 roku i posiadał nadwozie limuzyny. Od hatchback'a różnił się jedynie tylną częścią nadwozia. Nazwa Ford Orion funkcjonowała przez 10 lat - do 1993 roku, kiedy to wszystkie modele zaczęły nosić nazwę Escort. Ford Escort Clipper - była to pierwsza wersja Escorta w wersji kombi. Należał do generacji Mk V. Był produkowany od 1991 roku. Ford nabrał wtedy wyglądu na miarę ostatniej dekady XX wieku.
Ford Escort Turnier (wersja z 1968 roku)- był produkowany od 1968 do 1974 roku. Ten model miał aż 5 różnych wersji silnikowych, zaczynających się od zaledwie 0.9 litra do 2 litrów, i o mocy od 34 KM do 122 KM. Jego wymiary wynosiły 3.98m / 1.57m / 1.41m (długość, wysokość, szerokość). Wersja z silnikiem 0.9 była produkowana w całym wspomnianym okresie, natomiast motor dwulitrowy wszedł do produkcji dopiero w 1972 roku, który co ciekawe, nie był najsilniejszy. Miał 100 KM, natomiast jednostka 1.6 miała 122KM. Ford Escort Turnier (wersja z 1975) - jego produkcja ruszyła w 1975 roku a skończyła się w 1980. Miał wymiary 3.98 / 1.6 / 1.38m. Ważył pomiędzy 875 kg a 925 kg. Był produkowany również w 5 podobnych wersjach silnikowych. Źródło:www.histomobile.com |